
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 11. 10. 2016 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 10 000 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ 
PLUS) za porušenie § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých), ku ktorému došlo dňa 27. 3. 2016 
od cca 05:49 do cca 6:19 hod odvysielaním programu Črepiny*, ktorý označil ako nevhodný 
a neprístupný pre maloletých do 18 rokov, čím nezabezpečil časové zaradenie tohto programu 
v súlade s JSO; 

- uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ 
PLUS) za porušenie § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti 
s vysielaním programu Eurominúty dňa 3. 3. 2016; 

- uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ 
PLUS) za porušenie § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti 
s vysielaním programu Eurominúty dňa 11. 3. 2016; 

- uložila sankciu – pokutu 3 000 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r. o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých) 
v súvislosti s vysielaním programu Tvoja tvár znie povedome dňa 27. 3. 2016 o cca 20:36 hod, 
ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV, s. r. o. 
(programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. a) ZVR (všestrannosť informácií  
a názorová pluralita v rámci vysielanej programovej služby), ku ktorému došlo dňa  
30. 3. 2016 v súvislosti s vysielaním programu V siedmom nebi z dôvodu neodvysielania 
relevantných informácií a vyjadrenia Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny Komárno  
a Okresného súdu Komárno k závažným tvrdeniam, ktoré v rámci programu zazneli; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RTVS (programová služba 
Rádio Slovensko) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od 
informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 15. 2. 2016 v súvislosti  
s odvysielaním príspevku o štrajku učiteľov v programe Správy, v ktorom neodzneli všetky 
relevantné informácie o zvýšení platu učiteľov; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RTVS (programová služba 
Jednotka) za porušenie § 18b ods. 2 ZVR (označovanie programov s multimodálnym 
prístupom), ku ktorému došlo dňa 10. 4. 2016 v súvislosti s vysielaním programu Grizmek, 
pretože neposkytol informácie o vysielaní s multimodálnym prístupom periodickej tlači; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi FRONTINUS s.r.o. 
(programová služba Rádio Frontinus) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov  
a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 21. 2. 2016 
odvysielaním programu Debata na telefón, v ktorom boli prezentované jednostranné vyjadrenia 
na adresu vtedajšej vlády Róberta Fica, resp. jeho osoby, bez sprostredkovania stanoviska 
dotknutej strany; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou) 
v súvislosti s vysielaním programu Deň, keď sa zastavila zem 7. 8. 2016; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi IN TV, s.r.o. (programová služba IN TV) vo veci 
možného porušenia § 54 ods. 2 písm. a) ZVR v súvislosti s možným nevysielaním programovej 
služby počas kalendárneho roka nepretržite dlhšie ako 30 dní a vo veci možného porušenia § 13 
ods. 1 písm. b) ZVR v súvislosti s možným ukončením terestriálneho vysielania bez oznámenia 
Rade; 
 

 1 



- začala správne konanie voči prevádzkovateľovi retransmisie SWAN, a.s. vo veci možného 
porušenia § 17 ods. 1 písm. c) ZVR v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie 
programovej služby Jednotka spôsobom, na ktorý nemá súhlas pôvodného vysielateľa tejto 
programovej služby; 

- uznala za neopodstatnené 7 sťažností resp. ich časti, medzi nimi aj 
• sťažnosť na vysielanie príspevku v programe Správy dňa 4. 9. 2016 o svätorečení Matky 

Terezy, v ktorom bola Matka Tereza označená za „extrémne konzervatívnu", čo považuje 
sťažovateľ za neprimerané a dehonestujúce a v ktorom bola použitá fotografia sv. Terézie  
z Lisieux namiesto mladej sv. Matky Terezy (RTVS, Jednotka), 

• sťažnosť na vysielanie programu Rádiožurnál v dňoch 9., 11., 22. a 23. 7. 2016, v ktorej 
sťažovateľ namieta používanie slovných spojení „šéf britskej kasy“, „šéf envirorezortu“, 
„šéf slovenskej obrany“ a „natiecť do štátnej kasy“ (RTVS, Rádio Slovensko). 

 
 
Všetky uznesenia prijaté dňa 11. 10. 2016 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej 
stránke Rady.  
 

 
 
 

Kontakt pre médiá:  
Mgr. Lucia Jelčová, PhD.      
hovorkyňa  
Rada pre vysielanie a retransmisiu  
tel.: +421 2 20 90 65 03 
mobil: +421 918 696 286 
mail: lucia.jelcova@rvr.sk 
 

 2 

mailto:lucia.jelcova@rvr.sk

