
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 24. 5. 2016 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 60 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba DAJTO) za porušenie § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť 
reklamy), ku ktorému došlo v dňoch 21., 23., 24., 27. a 29. 10. 2015 odvysielaním piatich  
komunikátov Akčná výhra, ktoré neobsahovali jednoznačné a presné inštruovanie o spôsobe 
riešenia zadanej úlohy a dňa 22. 10. 2015 odvysielaním komunikátu Akčná výhra, v ktorom 
nebola uznaná správna odpoveď telefonujúceho diváka;  

- uložila sankciu – pokutu 10 000 eur vysielateľovi PHONOTEX, spol. s r.o. (programová 
služba TV8) za porušenie § 20 ods. 1 ZVR (zákaz vysielania programov, ktoré môžu narušiť 
fyzický, psychický alebo morálny vývin maloletých), ku ktorému došlo dňa 15. 10. 2015 tým, 
že o cca 06:00 hod odvysielal komunikát Hot girls, ktorý obsahoval pornografiu, a sankciu – 
upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 32 ods. 6 ZVR (zákaz vysielania reklamy  
a telenákupu na erotické služby, erotický tovar a erotické audiotextové služby v čase 06:00 – 
22:00 hod), ku ktorému došlo dňa 15. 10. 2015 tým, že v čase cca 06:00 - 07:37 hod odvysielal 
telenákup na erotickú audiotextovú službu; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému 
došlo odvysielaním príspevku Kórejci stavajú načierno v programe Televízne noviny  
dňa 29. 10. 2015; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému 
došlo odvysielaním príspevku Gorila po rokoch v programe Televízne noviny dňa 1. 11. 2015; 

- začala dve správne konania voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 19 ods. 1 písm. a) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti) v súvislosti 
s odvysielaním príspevku Vietnamský “tukabel“ v programe Noviny dňa 27. 3. 2016 a vo veci 
možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) 
v súvislosti s vysielaním upútavky na program Drsňačky počas uvedeného programu; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) vo 
veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) 
v súvislosti s odvysielaním komunikáty Eurominúty dňa 3. 3. 2016; 

- uznala za neopodstatnené 9 sťažností resp. ich časti, medzi nimi aj 
• sťažnosti na výber hostí programu Večera s Havranom odvysielaného dňa 8. 3. 2016 

(RTVS, Jednotka), 
• sťažnosť na program Pálenica Borisa Filana odvysielanom dňa19. 3. 2016, v ktorej bol 

spomenutý striptíz, čo podľa sťažovateľa nie je vhodné vzhľadom na vysielací čas relácie, 
v ktorom je prístupná aj deťom. 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 24. 5. 2016 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
Lucia Jelčová 
hovorkyňa 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 

 1 


