Tlačová informácia

zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 24. 5. 2016 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu

· uložila sankciu – pokutu 60 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba DAJTO) za porušenie § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy), ku ktorému došlo v dňoch 21., 23., 24., 27. a 29. 10. 2015 odvysielaním piatich  komunikátov Akčná výhra, ktoré neobsahovali jednoznačné a presné inštruovanie o spôsobe riešenia zadanej úlohy a dňa 22. 10. 2015 odvysielaním komunikátu Akčná výhra, v ktorom nebola uznaná správna odpoveď telefonujúceho diváka; 
· uložila sankciu – pokutu 10 000 eur vysielateľovi PHONOTEX, spol. s r.o. (programová služba TV8) za porušenie § 20 ods. 1 ZVR (zákaz vysielania programov, ktoré môžu narušiť fyzický, psychický alebo morálny vývin maloletých), ku ktorému došlo dňa 15. 10. 2015 tým, že o cca 06:00 hod odvysielal komunikát Hot girls, ktorý obsahoval pornografiu, a sankciu – upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 32 ods. 6 ZVR (zákaz vysielania reklamy 
a telenákupu na erotické služby, erotický tovar a erotické audiotextové služby v čase 06:00 – 22:00 hod), ku ktorému došlo dňa 15. 10. 2015 tým, že v čase cca 06:00 - 07:37 hod odvysielal telenákup na erotickú audiotextovú službu;
· uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo odvysielaním príspevku Kórejci stavajú načierno v programe Televízne noviny 
dňa 29. 10. 2015;
· uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo odvysielaním príspevku Gorila po rokoch v programe Televízne noviny dňa 1. 11. 2015;
· začala dve správne konania voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 19 ods. 1 písm. a) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti) v súvislosti s odvysielaním príspevku Vietnamský “tukabel“ v programe Noviny dňa 27. 3. 2016 a vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s vysielaním upútavky na program Drsňačky počas uvedeného programu;

· začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s odvysielaním komunikáty Eurominúty dňa 3. 3. 2016;
· uznala za neopodstatnené 9 sťažností resp. ich časti, medzi nimi aj
· sťažnosti na výber hostí programu Večera s Havranom odvysielaného dňa 8. 3. 2016 (RTVS, Jednotka),
· sťažnosť na program Pálenica Borisa Filana odvysielanom dňa19. 3. 2016, v ktorej bol spomenutý striptíz, čo podľa sťažovateľa nie je vhodné vzhľadom na vysielací čas relácie, v ktorom je prístupná aj deťom.
Všetky uznesenia prijaté dňa 24. 5. 2016 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke Rady. 
Lucia Jelčová

hovorkyňa
Rady pre vysielanie a retransmisiu
1

