
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 12. 1. 2016 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 165 eur vysielateľovi Humenská televízia s.r.o. (programová služba 
Humenská televízia (HNTV)) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že 
nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 24. 6. 2015 v čase od 18:00  
do 21:00 hod; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TV Stream s.r.o. 
(programová služba tv Piešťany) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že 
nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 9. 6. 2015; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV, s. r. o. 
(programová služba JOJ) za porušenie § 18b ods. 1 ZVR (multimodálny prístup) v súvislosti 
s tým, že dňa 9. 7. 2015 odvysielal program Súdna sieň so skrytými titulkami, ktoré z časového 
a obsahového hľadiska nekorešpondovali s dejom vysielaného programu; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému 
došlo dňa 29. 10. 2015 odvysielaním príspevku Kórejci stavajú načierno v programe Televízne 
noviny; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému 
došlo dňa 10. 11. 2015 odvysielaním príspevku Gorila po rokoch v programe Televízne noviny; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť  
a slušnosť reklamy a telenákupu), ku ktorému došlo v dňoch 21. – 24. 10. 2015 vysielaním 
programov Akčná výhra; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba 
Jednotka) vo veci možného porušenia § 19 ods. 2 ZVR v súvislosti s tým, že dňa 24. 10. 2015 
odvysielal upútavku na program Mongol – Džingischán, ktorá mohla obsahovať výňatky 
z programu znázorňujúce scény násilia; 

- uznala za neopodstatnené 4 sťažností resp. ich častí, medzi nimi aj 
• sťažnosti na vysielanie príspevkov Konské jatky na Spiši dňa 23. 10. 2015 a Sezóna 

odrezaných prstov dňa 27. 10. 205 v programe Televízne noviny, ktoré podľa 
sťažovateľov obsahovali nevhodné zábery, na ktoré mali byť diváci upozornení 
(MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., TV MARKÍZA). 

 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 12. 1. 2016 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Lucia Jelčová 
hovorkyňa 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 

 1 


