
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 10. 3. 2015 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 10 000 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený 
reklamným šotom), ku ktorému došlo v dňoch 14. – 17. 7. 2014 v súvislosti s vysielaním 
komunikátu propagujúceho koncert Richarda Müllera a skupiny Fragile, ktorý naplnil definíciu 
reklamy, a preto v uvedených dňoch v 28 prípadoch navýšil celkový povolený 12-minútový 
časový rozsah reklamy vždy o cca 30 sekúnd;  

- uložila sankciu – 1 000 eur prevádzkovateľovi retransmisie UPC BROADBAND 
SLOVAKIA, s.r.o. za porušenie § 17 ods. 1 písm. c) ZVR, ku ktorému došlo tým, že 
poskytoval v dňoch 17. 9., 1. a 3. 10. 2014, 3. a 5. 2. 2015 retransmisiu programových služieb 
ČT1, ČT2, ČT24, Prima family, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Nova a Nova Cinema  
a dňa 4. 2. 2015 retransmisiu programových služieb ČT1, ČT2, Prima family, Prima Cool, 
Prima Love, Prima Zoom, Nova a Nova Cinema prostredníctvom služby UPC Digital bez 
súhlasu pôvodných vysielateľov; 

- uložila sankciu – 1 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 38 ods. 4 ZVR (zákaz priamej podpory predaja, nákupu a prenájmu tovarov  
a služieb sponzora) v súvislosti s tým, že dňa 14. 8. 2014 odvysielal sponzorovaný program 
Dobré ráno, v ktorom došlo prostredníctvom osobitných propagačných zmienok, spočívajúcich 
v pozitívnej prezentácii ponuky kaviarní Štúr a Rannô Ptáča, k priamej podpore predaja služby 
spoločnosti Štúr, s.r.o.;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi PHONOTEX spol. s r.o. 
(programová služba TV8) za porušenie § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy  
a telenákupu), ku ktorému došlo dňa 6. 8. 2014 odvysielaním komunikátu Erotik kvíz show, 
ktorý neobsahoval jednoznačné a správne inštrukcie o zadaní úlohy, keďže zadanie uvedené na 
obrazovke počas hry a prezentované moderátorkou nekorešpondovalo s odpoveďou, ktorú v 
závere hry moderátorka označila za správnu; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO) v súvislosti s tým, že dňa 11. 12. 2014 o cca 10:34 hod odvysielal program Ordinácia 
v ružovej záhrade, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohlo 
dôjsť k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO) v súvislosti s tým, že dňa 11. 12. 2014 o cca 15:32 hod odvysielal program Dva a pol 
chlapa, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohlo dôjsť 
k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO) v súvislosti s tým, že dňa 12. 12. 2014 o cca 15:33 hod odvysielal program Dva a pol 
chlapa, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohlo dôjsť 
k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) vo 
veci možného porušenia § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu), ku 
ktorému došlo dňa 12. 1. 2015 odvysielaním komunikátu Eurominúty; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi SITY Media s.r.o. (programová služba Rádio SiTy) 
vo veci možného porušenia § 19 ods. 1 písm. b) ZVR v súvislosti s tým, že dňa 4. 11. 2014 
odvysielal v rámci vysielacieho bloku Popoludnie v meste komunikát Nemusí sa nám to páčiť, 
nemusíme ich mať radi, ale sú tu a majú svoj názor, ktorý svojím obsahom a spôsobom 

 1 



spracovania mohol propagovať násilie a otvorenou formou podnecovať nenávisť na základe 
viery a náboženstva; 

- uznala za neopodstatnené 8 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj  
• sťažnosť na výroky MUDr. Kataríny Šimovičovej týkajúce sa podávania umelého mlieka 

dojčatám odvysielané v relácii Dámsky magazín dňa 3. 12. 2014 (programová služba 
Jednotka, vysielateľ RTVS),  

• sťažnosť na odvysielanie informácie o napätí medzi pobaltskými štátmi a Ruskom 
v súvislosti s anexiou Krymu v programe Rádiožurnál o 12 dňa 1. 1. 2015 (programová 
služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS),  

• sťažnosť na odvysielanie krátkeho rozhovoru v rámci programu Selector bez jeho prekladu 
do štátneho jazyka dňa 13. 12. 2014 (programová služba Rádio_FM, vysielateľ RTVS). 
 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 10. 3. 2015 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 

 2 


