
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 26. 5. 2015 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s. r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých – 
JSO), ku ktorému došlo  dňa 12. 12. 2014 o cca 15:06 hod odvysielaním programu Kurz 
sebaovládania, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek 
takému výskytu obscénneho vyjadrovania, ktoré podmieňuje klasifikovanie programu ako 
nevhodného pre maloletých divákov do 15 rokov; 

- uložila sankciu – 3 500 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 33 ods. 4 písm. a) a b) ZVR v súvislosti s tým, že v dňoch 29. 11. a 12. 12. 2014 
odvysielal reklamné šoty na lieky Mucosolvan bez jednoznačnej a zrozumiteľnú výzvy na 
pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku a odporúčania poradiť sa o použití lieku 
s osobou oprávnenou predpisovať alebo vydávať lieky; 

- uložila sankciu – 1 500 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. (programová služba JOJ PLUS) za 
porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo dňa 13. 11. 2014  
o cca 19:47 hod odvysielaním program Profesionáli, ktorý označil ako nevhodný pre 
maloletých divákov do 12 rokov napriek tomu, že v ňom  boli zobrazené erotické pomôcky 
a obsahoval obscénne vyjadrovanie, preto mal byť označený ako nevhodný pre maloletých 
divákov do 15 rokov; 

- uložila sankciu – 165 eur vysielateľovi MAC TV, s. r. o. za porušenie § § 16 ods. 3 písm. m) 
ZVR, ku ktorému došlo tým, že za 4. štvrťrok 2014 neviedol štatistiku o odvysielanom 
programe programových služieb JOJ, JOJ PLUS a WAU vrátane vyhodnotenia podielu 
nových diel a nedoručil ju Rade v stanovenej lehote; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO),  ku ktorej došlo dňa 7. 3. 2015 o cca 20:31 hod odvysielaním programu Vo štvorici po 
opici 2, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých do 15 rokov; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s.r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému  
došlo dňa 5. 3. 2015 odvysielaním príspevku Podpálil si dom v programe Televízne noviny;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r .o. 
(programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 34 ods. 1 ZVR v súvislosti 
s tým, že dňa 4. 3. 2015 odvysielal komunikáty, ktorý mohli byť upútavkami na programy 
Búrlivé víno, Arrow a Babovřesky 2 bez ich rozoznateľného a zreteľného oddelenia od iných 
častí programovej služby tak, aby neboli zameniteľné s inými zložkami programovej služby; 

- začala správne konanie voči spoločnosti RSNET s.r.o., Rimavská Sobota vo veci možného 
porušenia § 15a ods. 2 ZVR v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie bez jej 
registrácie; 

- začala správne konanie voči obci Pribylina vo veci možného porušenia § 15a ods. 1 ZVR 
v súvislosti s možným vysielaním bez udelenej licencie; 

- uznala za neopodstatnené 16 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj  
• sťažnosť na príspevok NAKA v Liptákovej ordinácii odvysielaný dňa 13. 3. 2015 

v programe Správy TA3, ktorý považoval sťažovateľ za neobjektívny (programová služba 
TA3, vysielateľ C.E.N. s.r.o.), 

• sťažnosť na reportáž Tovar odvysielanú dňa 5. 3. 2015 v programe Reportéri, v ktorej 
podľa sťažovateľa nebol dostatočne uchránený detský respondent pred stresom 
z redaktorových otázok (programová služba Jednotka, vysielateľ RTVS)  

 1 



• sťažnosť na príspevok o pôrodoch Sloveniek v zahraničí odvysielaný dňa 10. 3. 2015 
v programe Rádiožurnál, ktorý bol podľa sťažovateľa reklamou na zahraničie a hanil 
slovenské zdravotníctvo (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS). 

 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 26. 5. 2015 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Lucia Jelčová 
hovorkyňa 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 
 
 
 

 2 


