
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 12. 5. 2015 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 15 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ 
PLUS) za porušenie § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – JSO), ku ktorému došlo  dňa 3. 5. 
2013 o 13:18 hod odvysielaním upútavky na program Ozajstné zviera a dňa 24. 5. 2013 o 12:15 
hod odvysielaním upútavky na program Teror vo vlaku, pričom upútavky boli klasifikované 
ako nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov, dňa 2. 6. 2013 o 20:47 a 21:42 hod 
odvysielaním upútavky na program Črepiny* klasifikovanej ako nevhodná a neprístupná pre 
vekovú skupinu maloletých do 18 rokov, dňa 3. 5. 2013 o 13:18 hod, dňa 24. 5. 2013 o 12:15 
hod, dňa 2. 6. 2013 o 20:47, 21:42 a 22:19 hod odvysielaním textovej informácie o vlastnom 
programe, pričom k nevhodným a neprístupným programom pre maloletých neboli uvedené 
príslušné grafické symboly JSO a dňa 2. 6. 2013 o 20:22 hod odvysielaním upútavky na 
program Odhalenie, ktorá nebola označená totožným grafickým symbolom ako samotný 
program, čím došlo k nesprávnemu uplatneniu JSO (vrátené z NS SR); 

- uložila sankciu – 1 000 eur vysielateľovi INTERACTIV.ME, s. r. o. (programová služba 
RING TV) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej 
vyžiadanie súvislý záznam z vysielania zo dňa 26. a 28. 12. 2013 (vrátené z NS SR); 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová 
služba TA3) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od 
informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s odvysielaním príspevku Prostitútky 
okrádajú štát v programe Správy TA3 dňa 16. 9. 2014, v ktorom odzneli nepravdivé informácie 
o údajnej povinnosti prostitútok preukázať sa lekárskym potvrdením o neprenášaní pohlavných 
chorôb, čím došlo k dezinformovaniu verejnosti, a informácie o nečinnosti PZ SR  
bez relevantného stanoviska dotknutého policajného zboru;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s. r.o. (programová služba WAU) vo 
veci možného porušenia § 20 ods. 3 (ochrana maloletých - JSO) v súvislosti s vysielaním 
programu Milenec vdovy  dňa 15. 2. 2015 o cca 17:25 hod, ktorý označil ako nevhodný pre 
maloletých divákov do 12 rokov;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s. r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 (ochrana maloletých - JSO) 
v súvislosti s vysielaním programu Dr. House  dňa 12. 2. 2015 o cca 10:01 hod, ktorý označil 
ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s. r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 34 ods. 1 (zreteľné oddelenie reklamy, 
rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s tým, že v dňoch 
16. 2. a 23. – 26. 2. 2015odvysielal pred, po alebo počas programov Reflex, Chlapci neplačú, 
Búrlivé víno a NCIS – Námorný vyšetrovací úrad komunikáty označujúce za sponzora 
programu spoločnosť TEREZIA COMPANY s.r.o. alebo Emco spol. s r.o., ktoré mohli naplniť 
definíciu reklamy, a vo veci možného porušenia § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený 
reklamným šotom) v súvislosti s tým, že v uvedené dni mohlo dôjsť k odvysielaniu reklamných 
šotov v časovom rozsahu vyššom ako povolených 12 minút; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou), ku 
ktorému došlo dňa 21. 2. 2015 tým, že program Chaos v trvaní cca 141 minút (vrátane 
reklamných prerušení) prerušil zaradením reklamy päťkrát;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi TAM ART PRODUCTION, s.r.o. (programová 
služba Rádio Jemné) vo veci možného porušenia § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, 
rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s tým, že dňa  

 1 



27. 2. 2015 odvysielal pred a po programe Dopravný servis komunikáty označujúci za sponzora 
programu prípravok Zerex, ktoré mohli naplniť definíciu reklamy;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi SITY MEDIA s.r.o.(programová služba Rádio 
SiTy) vo veci možného porušenia § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, 
rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s tým, že dňa  
6. 2. 2015 odvysielal pred a po programe Dopravný servis komunikáty označujúce za sponzora 
programu subjekt Autoservis Matlovič, ktoré mohli naplniť definíciu reklamy; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. vo veci možného porušenia  
§ 16 ods. 3 písm. m) ZVR v súvislosti s tým, že v štatistike o odvysielanom programe za  
1. štvrťrok 2015 neuviedol podiel nových diel odvysielaných v rámci programovej služby JOJ, 
JOJ PLUS, WAU a RiK; 

- uznala za neopodstatnené 15 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj  
• sťažnosť na odvysielanie rozhovoru moderátora V. Lichvára s bezpečnostným analytikom 

F. Škvrndom o okolnostiach atentátu na bývalého ruského vicepremiéra Borisa Nemcova 
v rámci programu 24 hodín vo svete dňa 8. 2. 2015, ktorý považoval sťažovateľ za 
tendenčný (programová služba TA3, vysielateľ C.E.N. s.r.o.), 

• sťažnosť na údajnú neobjektívnosť diskusnej relácie V politike o ukrajinskej kríze a vražde 
ruského opozičného politika s hosťami E. Chmelárom, I. Samsona a A. Dulebu 
odvysielanej dňa 8. 3. 2015 (programová služba TA3, vysielateľ C.E.N. s.r.o.)  

• sťažnosť na odvysielanie rozhovoru s generálnym riaditeľom spoločnosti Orange 
Slovensko, P. Lančaričom, v programe Nočná pyramída, ktorý považoval sťažovateľ za 
skrytú reklamu (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS), 

• sťažnosť na príspevok Zamknutý byt otvorí za pár sekúnd v programe Televízne noviny dňa 
11. 2. 2015, ktorý podľa sťažovateľa nabádal na spáchanie trestného činu a obsahoval 
skrytú reklamu. 
 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 12. 5. 2015 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Lucia Jelčová 
hovorkyňa 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 
 
 

 2 


