
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 14. 4. 2015 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený 
reklamným šotom), ku ktorému došlo tým, že dňa 21. 9. 2014 odvysielal v čase od 20:00 do 
21:00 hod dva komunikáty propagujúce koncert Kylie Minoque a v čase od 21:00 do 22:00 hod 
dva komunikáty propagujúce koncert Richarda Müllera a skupiny Fragile, ktoré naplnili 
definíciu reklamy, a preto navýšili celkový povolený 12-minútový časový rozsah reklamy o cca 
30 sekúnd; 

- uložila sankciu – pokutu 3 319 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť 
reklamy od iných programov) v súvislosti s tým, že dňa 28. 11. 2011 odvysielal bezprostredne 
po programe Farmár hľadá ženu a dňa 31. 10. 2011 pred, počas a po programe Farmár hľadá 
ženu komunikáty propagujúce traktor Zetor Forterra 135 (vrátené z NS SR); 

- uložila sankciu – pokutu 3 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO), ku ktorému došlo tým, že dňa 12. 11. 2014 v čase o cca 17:52 hod odvysielal program 
Chlapi neplačú, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek 
tomu, že obsahoval scény s detailným a naturalistickým zobrazením násilných aktov,  násilie na 
živých bytostiach a zobrazoval krutú násilnú smrť človeka bez pocitov ľútosti, preto mal byť 
označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov; 

- uložila sankciu – pokutu 1 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie 
súvislý záznam vysielania programu Aféry zo dňa 16. 10. 2014; 

- uložila sankciu – pokutu 165 eur vysielateľovi Mestská televízia Trnava, s.r.o. (programová 
služba Mestská televízia Trnava) za porušenie § 16 ods. 3 písm. g) ZVR, ku ktorému došlo tým, 
že dňa 26. 5. 2014 v čase od cca 09:00 do 15:00 hod a dňa 2. 6. 2014 v čase od cca 09:00 do 
15:00 hod neoznačil na obrazovke svoju programovú službu nezameniteľným obrazovým 
symbolom (logom) a upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 20 ods. 4 ZVR 
(ochrana maloletých – časová opona) v súvislosti s tým, že dňa 16. 6. 2014 v čase cca o 15:00 
hod odvysielal program Topmjuzik, ktorý obsahoval vulgárne a obscénne vyjadrovanie, preto 
mal byť označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov a odvysielaný medzi 
20:00 a 06:00 hod, za porušenie § 38 ods. 4 ZVR (zákaz priamej podpory predaja, nákupu  
a prenájmu tovarov a služieb sponzora) tým, že uvedenom programe došlo k podpore 
hudobného festivalu Topfest a za porušenie § 38 ods. 2 ZVR (označovanie sponzorovaného 
programu) v súvislosti s tým, že dňa 16. 6. 2014 odvysielal program Bezbúdovci bez zreteľného 
označenia sponzora na začiatku a konci programu; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Hlohovská televízia, s.r.o. 
(programová služba HCT) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od 
informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 14. 8. 2014 odvysielaním  
príspevku informujúcom o aktivitách občianskej iniciatívy Aliancia za rodinu v programe 
Noviny s vyjadreniami len jedného názorového spektra; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských  
a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií 
spravodajského charakteru) v súvislosti s odvysielaním príspevkov Angela Merkelová odmietla 
vojnu a Na východe Ukrajiny pokračujú tvrdé boje dňa 10. 2. 2015 v programe Noviny; 

 
 

 1 



- uznala za neopodstatnené 11 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj  
• sťažnosť na jednostranné informácie – vyjadrenie ombudsmanky ohľadom referenda 

v programe Rádiožurnál dňa 22. 1. 2015 (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ 
RTVS), 

• sťažnosť na program Popoludnie so Sajfom dňa 22. 1. 2015, ktorého moderátor  podľa 
sťažovateľa kritizoval kresťanov, zastával sa homosexuálov a ako prostriedok zábavy 
používal narážky na sex a dvojzmyselné reči (programová služba Fun Radio, vysielateľ 
RÁDIO, a.s.), 

• sťažnosť na nevyváženosť a tendenčnosť príspevkov týkajúcich sa referenda v programe 
Rádiožurnál dňa 30. 1. 2015 (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS),  

• sťažnosť na program Kresťanská nedeľa odvysielaný dňa 1. 2. 2015, ktorý mal podľa 
sťažovateľa prezentovať nenávistný obsah (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ 
RTVS),  

• sťažnosť na neobjektívnosť a jednostrannosť príspevku V Minsku sa začal summit 
o Ukrajine odvysielanom dňa 11. 2. 2015 v programe Správy RTVS (programová služba 
Jednotka, vysielateľ RTVS). 
 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 14. 4. 2015 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Lucia Jelčová 
hovorkyňa 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 
 

 2 


