
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 24. 3. 2015 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 6 000 eur vysielateľovi MAC TV s r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO) a § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených 
prerušení programu reklamou), ku ktorým došlo dňa 19. 9. 2014 tým, že sedemkrát odvysielal 
upútavku na program Útek zo Sibíri a dvakrát upútavku na program Výkupné, pričom ich 
neoznačil totožným grafickým symbolom ako samotný program, a program Bournovo 
ultimátum prerušil zaradením reklamy nad rámec povoleného počtu prerušení;  

- uložila sankciu – 2 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie 
súvislý záznam vysielania programu Veľké noviny zo dňa 19. 9. 2014 a záznam vysielania 
programovej služby JOJ zo dňa 19. 9. 2014 v čase od 19:55 do 23:59 hod. a dňa 20. 9. 2014  
v čase od 00:00 do 00:05 hod;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV s.r.o. 
(programová služba JOJ PLUS) za porušenie § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy  
a telenákupu), ku ktorému došlo dňa 10. 9. 2014 odvysielaním komunikátu Eurominúty, ktorý 
neobsahoval jednoznačné a úplné inštruovanie o spôsobe riešenia troch zo zadaných úloh; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Dvojka) vo veci 
možného porušenia § 19 ods. 1 písm. b) ZVR v súvislosti s tým, že dňa 28. 12. 2014 odvysielal 
program Svätá omša zo sviatku Svätej rodiny, ktorým mohlo dôjsť k porušeniu zákazu 
znevažovať či hanobiť na základe politického či iného zmýšľania; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo dňa  
4. 1. 2015 v čase od cca 20:26 hod odvysielaním program 21 Jump Street, ktorý označil ako 
nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR v súvislosti s vysielaním programu Miami Vice dňa   
17. 1. 2015, ktorý prerušil zaradením reklamy nad rámec povoleného počtu prerušení; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti 
s tým, že v dňoch 14., 15. a 18. 1. 2015 odvysielal komunikáty propagujúce súťaž Štartovací 
balíček TV JOJ, vo veci možného porušenia § 34 ods. 3 zákona ZVR v súvislosti s tým, že 
v týchto komunikátoch účinkovala moderátorka spravodajského programu a vo veci možného 
porušenia § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom) v súvislosti s tým, že 
dňa 14. 1. 2015 v čase od 23:00 do 00:00 hod mohlo dôjsť k odvysielaniu reklamných a 
telenákupných šotov v časovom rozsahu vyššom ako 12 minút; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) vo 
veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu), 
ku ktorému došlo odvysielaním komunikátu Eurominúty dňa 14. 1. 2015; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV DOMA) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť 
reklamy a telenákupu), ku ktorému došlo odvysielaním komunikátu Veštiareň dňa 3. 1. 2015; 

- uznala za neopodstatnené 10 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj  
• sťažnosť na výskyt expresívnych výrazov v slovenskom dabingu programu Nedotknuteľní 

dňa 29. 12. 2014 (programová služba Jednotka, vysielateľ RTVS),  
• sťažnosť na násilný obsah upútavky na program Krstný otec dňa 1. 1. 2015 (programová 

služba Jednotka, vysielateľ RTVS),  
• sťažnosť na odvysielanie programu 100 názorov 2014 dňa 17. 1. 2015 so sociálnou 

antropologičkou Soňou G. Lutherovou, ktorý bol podľa sťažovateľa namierený proti 
referendu (programová služba Dvojka, vysielateľ RTVS), 

 1 



• sťažnosť na možnú propagáciu omamných látok zmienkou o „jointe“ v programe Chart 
show dňa 8. 11. 2014 (programová služba TV MARKÍZA, vysielateľ MARKÍZA-
SLOVAKIA, spol. s r.o.). 
 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 24. 3. 2015 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 

 2 


