
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 10. 2. 2015 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu 12 000 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO), ku ktorému došlo odvysielaním programu Myšlienky vraha o cca 16:00 hod, ktorý 
označil ako nevhodný pre vekovú skupinu maloletých do 12 rokov, pričom v dňoch 9. 7. a 12. 
8. 2014 obsahoval detailné a naturalistické zobrazenia násilných aktov, preto mal byť označený 
ako nevhodný a neprípustný pre maloletých divákov do 15 rokov, a v dňoch 17. 7. a 5. 8. 2014 
obsahoval zobrazenie násilia na živých bytostiach, najmä zobrazenie krutej násilnej smrti 
človeka bez pocitov ľútosti, preto mal byť označený ako nevhodný a neprípustný pre 
maloletých divákov do 18 rokov;  

- uložila sankciu – pokutu 6 000 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV DOMA) za porušenie § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť 
reklamy a telenákupu) a § 32 ods. 4 písm. b) ZVR (povinnosť zabezpečiť, aby reklama 
a telenákup nepoškodzovali záujmy spotrebiteľov a nezneužívali ich dôveru) v súvislosti s tým, 
že dňa 18. 7. 2014 odvysielal komunikát Veštiareň, ktorý obsahoval neúplné a nepresné 
informácie o charaktere ponúkanej služby a jej účinkoch;  

- uložila sankciu – 500 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba WAU) za 
porušenie § 16 ods. 3 písm. e) ZVR v súvislosti s tým, že dňa 29. 6. 2014 odvysielal program 
Ty schudni a ty priber! s českým dabingom, čím porušil zákon o štátnom jazyku, podľa ktorého 
môžu byť s českým dabingom odvysielané len programy nadabované a na území SR po prvý 
raz odvysielané pred 31. 12. 2007; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV s.r.o. 
(programová služba JOJ PLUS) za porušenie § 25 ods. 1 ZVR, ku ktorému došlo tým, že  
v mesiaci júl 2011 nevyhradil 10 percent celkového vysielania európskym dielam vytvoreným 
nezávislými producentmi (vrátené z NS SR); 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi City TV s.r.o. (programová 
služba TV BRATISLAVA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. a) ZVR (všestrannosť informácií 
a názorová pluralita v rámci vysielanej programovej služby), ku ktorému došlo dňa 1. 8. 2014 
odvysielaním programu Beseda o piatej (téma zákazu konzumácie alkoholických nápojov na 
verejných priestranstvách);  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov  
a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevku 
Protesty v Košiciach dňa 11. 11. 2014 v programe Televízne noviny; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO) v súvislosti s tým, že dňa 12. 12. 2014 o cca 15:06 hod odvysielal program Kurz 
sebaovládania, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím mohlo 
dôjsť k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - 
JSO) v súvislosti s tým, že dňa 23. 112. 2014 o cca 20:27 hod odvysielal program Rallye smrti, 
ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov, čím mohlo dôjsť 
k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou) 
v súvislosti s tým, že dňa 29. 11. 2014 prerušil program Noc v múzeu 2 päťkrát a dňa 12. 12. 
2014 časový úsek od cca 22:31 do 23:01 hod v rámci vysielania programu Vykúpenie z väznice 

 1 



Shawshank dvakrát a vo veci možného porušenia § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený 
reklamným šotom) v súvislosti s tým, že dňa 29. 11. 2014 v čase 16:00 - 17:00, 17:00 - 18:00 
22:00 - 23:00 a 23:00 - 00:00 hod mohlo dôjsť k odvysielaniu reklamných šotov v časovom 
rozsahu vyššom ako 12 minút; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 33 ods. 4 písm. a) a b)  ZVR (povinnosti pri vysielaní reklamy na lieky), 
ku ktorému došlo v dňoch 29. 11. a 12. 12. 2014 odvysielaním reklamných šotov na lieky 
Mucosolvan a Mugotussol; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy  
a telenákupu) v súvislosti s vysielaním komunikátu Sexy výhra dňa 29. 11. 2014; 

- uznala za neopodstatnené 17 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj  
• sťažnosť na výroky Martina Šútovca odvysielané v relácii Večera s Havranom dňa  

18. 11. 2014 (programová služba Dvojka, vysielateľ RTVS),  
• sťažnosť na odvysielanie spravodajského príspevku V autobuse napadol ženu v programe 

Veľké noviny dňa 21. 11. 2014 v českom jazyku (programová služba JOJ, vysielateľ  
MAC TV, s.r.o.),  

• sťažnosť na vysielanie sponzorského odkazu Clavin Platinum v dňoch  19., 21. a 24. 11. 
2014 (programová služba TV MARKÍZA, vysielateľ MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s.r.o.), 

• sťažnosť na odvysielanie komentára o konflikte na Ukrajine v programe Dobrý deň, 
Slovensko dňa 18. 11. 2014 (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS) 

• a sťažnosť na rozhovor o situácii na Ukrajine v programe Popoludnie na Slovensku dňa  
10. 11. 2014 (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS). 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 10. 2. 2015 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 

 2 


