
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 16. 12. 2014 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby BetX TV 
spoločnosti JUNIOR GAME spol. s r.o., Bratislava; 

- udelila licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby TV REGION 
Záhorie spoločnosti TV REGION spol. s r.o.; 

- uložila sankciu – pokutu 10 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba DAJTO) za porušenie § 32 ods. 4  ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy  
a telenákupu) v súvislosti s tým, že dňa 15. 4. 2014 odvysielal komunikát Sexy výhra, ktorý 
neobsahoval jednoznačné a presné inštruovanie o spôsobe riešenia zadanej úlohy, keďže 
inštrukcie moderátorky k riešeniu zadania boli v rozpore s výsledkom zverejneným v závere hry 
a v dňoch 15. a 16. 4. 2014 odvysielal komunikát Sexy výhra, ktorý obsahoval zavádzajúce 
informácie o volaní do súťaže; 

- uložila sankciu – pokutu 5 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. 
(programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých – JSO), 
v súvislosti s tým, že dňa 3. 6. 2014 v čase o cca 17:28 hod odvysielal program Reflex označený 
ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval scény 
zobrazujúce „sexuálne správanie vrátane promiskuitného správania, ktoré je prezentované ako 
forma zábavy“ a mal byť preto označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, 
spol. s r.o. za porušenie § 16 ods. 3 písm. m) ZVR v súvislosti s tým, že neviedol štatistiku  
o odvysielanom programe televíznych programových služieb TV MARKÍZA, TV DOMA, 
DAJTO vrátane vyhodnotenia podielu nových diel za mesiace apríl a máj 2014 a nedoručil ju 
v stanovenej lehote Rade; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV s.r.o. za porušenie 
§ 16 ods. 3 písm. m) ZVR v súvislosti s tým, že neviedol štatistiku o odvysielanom programe 
programových služieb JOJ, JOJ PLUS, WAU vrátane vyhodnotenia podielu nových diel  
za mesiace apríl, máj a jún 2014 a nedoručil ju v stanovenej lehote Rade; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s r.o. (programová služba TA3) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských  
a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií 
spravodajského charakteru) v súvislosti s odvysielaním príspevku Prostitútky okrádajú štát dňa 
16. 9. 2014 v programe Správy TA3. 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 16. 12. 2014 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 

 1


