
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 7. 7. 2014 v sídle Rady pre 
vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – 21 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) za porušenie § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (jednoznačná a zrozumiteľná 
výzva na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku vo vysielanej reklame na lieky) 
v súvislosti s vysielaním reklamných šotov na lieky Ibalgin 400, IBALGIN FAST, Pinosol, 
Panadol Extra, Panadol Novum, Coldrex Max Grip a Coldrex tablety v dňoch 16., 17., 19 1.  
a 2. 2. 2014 a za porušenie § 39a ods. 5 písm. d) ZVR (požiadavky na umiesťovanie produktov) 
v súvislosti s tým, že dňa 17. 1. 2014 odvysielal program Teleráno bez zreteľného informovania 
verejnosti o umiestňovaní produktov na konci programu; 

- uložila sankciu – 10 000 eur vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (jednoznačná a zrozumiteľná výzva na pozorné prečítanie 
poučenia o správnom použití lieku vo vysielanej reklame na lieky) v súvislosti s vysielaním 
reklamných šotov na lieky Olynth HA a neo-angin v dňoch 5. 1. a 9. 2. 2014; 

- uložila sankciu – 6 500 eur vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) za 
porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť 
reklamy od iných programov), ku ktorému došlo dňa 16. 12. 2013 pred a po programe Dedičstvo 
odvysielaním komunikátu označujúceho za sponzora programu spoločnosť Panta Rhei, s.r.o., 
dňa 22. 12. 2013 pred a po programe Pád Bieleho domu odvysielaním komunikátu označujúceho 
za sponzora programu spoločnosť Alza.sk s. r. o. a pred programom Smrtonosná pasca 2 
odvysielaním komunikátu označujúceho za sponzora programu spoločnosť Panta Rhei, s.r.o.; za 
porušenie § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou) v súvislosti s tým, 
že piaty 30-minútový úsek programu Pád Bieleho domu dňa 22. 12. 2013 dvakrát prerušil 
zaradením reklamy a za porušenie § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom) 
v súvislosti s tým, že dňa 16. 12. 2013 v čase 21:00 až 22:00 hod a 22:00 až 23:00 hod  
a dňa 22. 12. 2013 v čase 20:00 až 21:00 hod a 22:00 až 23:00 hod odvysielal reklamné šoty  
v časovom rozsahu vyššom ako povolených 12 minút;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo 
odvysielaním príspevku Homosexualita v škole v programe Televízne noviny dňa 2. 2. 2014;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TV LUX s r.o. (programová 
služba TV LUX) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od 
informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo odvysielaním program Štúdio špeciál 
dňa 14. 1. 2014 (téma: ústavná ochrana a podpora manželstva);  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi KREATIV GA spol. s r.o. 
(programová služba RTV KREA) za porušenie § 38 ods. 2 ZVR (označovanie sponzorovaného 
programu), ku ktorému došlo v dňoch 15. až 18. 10. 2014 odvysielaním sponzorovaného 
programu Počasie, pričom sponzorský odkaz spoločnosti Respect bol uvedený len na začiatku  
a odkaz spoločnosti Eurotrade-SK len na konci programu; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských  
a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií 
spravodajského charakteru), ku ktorému došlo odvysielaním príspevku Nanútený správca  
v programe Reportéri dňa 24. 4. 2014; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA, AVMS www.markiza.sk) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. 
b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 

 1



oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) a § 19 ods. 1  
písm. a) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti), ku ktorým došlo odvysielaním príspevkov Masáže 
počas vyučovania v programe Prvé Televízne noviny a Televízne noviny dňa 20. 3. 2014 a vo 
veci možného porušenia § 19 ods. 1  písm. a) ZVR v súvislosti s tým, že na stránke 
www.markiza.sk v sekcii www.tvnoviny.sk, podsekcia Domáce poskytoval program V obci na 
východne Slovenska sa učiteľka “mucinkovala” s 9-ročnými deťmi; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. k) ZVR v súvislosti s tým, že v dňoch 29. až 31. 5. 2014 
neodvysielal oznam o porušení zákona na základe rozhodnutia Rady zo dňa 8. 4. 2014; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s. r. o. (programová služba TA3) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej 
vyžiadanie súvislý záznam z vysielania programov Téma dňa v dňoch 20. až 22. 5. 2014; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy)  
v súvislosti s vysielaním komunikátu Sexy výhra 16. 4. 2014; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi INTERACTIV.ME, s. r. o. (programová služba 
RING TV) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy)  
v súvislosti s vysielaním komunikátu Eurovýhra dňa 24. 5. 2014. 

 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 7. 7. 2014 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 2


