
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 27. 5. 2014 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- udelila licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Info3 región 
spoločnosti 3o media, s.r.o., Habovka licenciu;  

- uložila sankciu – 500 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba DAJTO) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej 
vyžiadanie súvislý záznam z vysielania programu Akčná výhra zo dňa 22. 12. 2013;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 22. 10. 
2013 odvysielaním príspevku Bajan rozhoduje o projekte brata v programe Televízne noviny, 
v ktorom nebol poskytnutý relevantný priestor na vyjadrenie dotknutej strane – starostovi 
Petržalky V. Bajanovi;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi RADIO ONE ROCK, s.r.o. 
(programová služba Radio One Rock) za porušenie § 51 ods. 1 ZVR v súvislosti s tým, že 
neoznámil Rade v zákonnej lehote zmenu obchodného názvu spoločnosti;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TV ORAVIA s.r.o. 
(programová služba TV ORAVIA) za porušenie § 28 ods. 4 digitálneho zákona v súvislosti 
s tým, že neoznámil Rade v  zákonnej lehote zmenu programovej skladby vysielania a podielov 
programových typov;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba 
Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov  
a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 1. 3. 2014 
vysielaním príspevkov Aktuálna situácia na Ukrajine, Na pohyb ruských vojsk reagoval celý svet 
a Na situáciu na Ukrajine reaguje aj slovenská vláda v programe Správy RTVS; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských  
a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií 
spravodajského charakteru) a § 16 ods. 2 písm. c) ZVR (súlad programov vysielaných v rámci 
volebnej kampane s osobitnými predpismi), ku ktorému došlo dňa 17. 3. 2014 v rámci programu 
Správy vysielaním tlačovej besedy strany Smer – Sociálna demokracia. 

 
 

 
Všetky uznesenia prijaté dňa 27. 5. 2014 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady.  
 
 
 
Lucia Jelčová 
hovorkyňa 
Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 
 

 1


