Tlačová informácia

zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 11. 2. 2014 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu

· uložila sankciu – pokutu vo výške 4 000 eur vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. 
s r.o. (programová služba DAJTO) za porušenie § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (povinnosť zabezpečiť čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s vysielaním programu Akčná výhra dňa 15. 6. 2013;  
· uložila sankciu – pokutu vo výške 500 eur poskytovateľovi audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie Ringier Axel Springer Slovakia, a. s. (služba tivi.sk) za porušenie § 19 ods. 1 písm. e) ZVR (zákaz otvorenej alebo skrytej formy propagácie alkoholizmu, fajčenia, užívania omamných látok, jedov a prekurzorov alebo zľahčovania následkov ich užívania), ku ktorému došlo dňa 13. 7. 2012 na internetovej stránke www.cas.sk v sekcii tivi.sk v rubrike Celebrity poskytnutím programu Majk Spirit na Slávikovi: Chcel šokovať, keď ďakoval za rastlinku? (vec vrátená z NS SR)

· uložila sankciu – pokutu vo výške 100 eur prevádzkovateľovi retransmisie NITRANET, s.r.o. za porušenie § 17 ods. 1 písm. c) ZVR v súvislosti s poskytovaním retransmisie programových služieb TV Nitrička, ČT 24, ČT Sport, PRIMA, Šlágr TV, TV Barrandov, NOVA Cinema, PRIMA Cool, PRIMA Love, NOVA, FANDA, Óčko, Pohoda, Rebel a PRIMA Zoom bez súhlasu pôvodných vysielateľov a zároveň sankciu - upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 60 ods. 1 ZVR v súvislosti s tým, že neoznámil Rade zmenu počtu prípojok;
· uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo odvysielaním príspevku „HUMENNÉ INCIDENT POČAS NÁVŠTEVY PREZIDENTA“ v programe Veľké noviny dňa 7. 9. 2013;
· začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4  ZVR (ochrana maloletých - JSO) v súvislosti s vysielaním univerzálneho programu  Televízne noviny dňa 7. 12. 2013, ktorý obsahoval zobrazenia erotických pomôcok vyobrazených výlučne na prezentáciu erotiky 
a erotických tém, spadajúcich pod klasifikáciu nevhodnosti a neprístupnosti pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov;

· začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 1  ZVR (ochrana maloletých), ku ktorému došlo vysielaním príspevku Zvrátená zábavka v programe Televízne noviny dňa 21. 11. 2013, ktorý mohol obsahovať zobrazenie hrubého, neopodstatneného násilia;

· začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských 
a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevku Obsadili Univerzitu Komenského v programe Noviny o 17.00 a príspevkov Protesty v uliciach a Zásah polície na akademickej pôde v programe Veľké noviny dňa 22. 11. 2013;
· začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 39a ods. 2 ZVR (podmienky umiestňovania produktov do programov) v súvislosti s vysielaním programu Teleráno dňa 29. 11. 2013 a možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na  jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania tohto programu;

· začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť 
a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s vysielaním programov Vyvolení – Dom snov a Piráti Karibiku: V neznámych vodách dňa 16. 11. 2013, Vyvolení – Dom snov dňa 30. 11. 2013 a Otec vagabund dňa 7. 12. 2013, ktorým predchádzali resp. ich prerušili komunikáty označujúce sponzorov bez ich rozoznateľného a zreteľného oddelenia od iných častí programovej služby; za možné porušenie § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou), ku ktorému došlo dňa 16. 11. 2013 počas programu Piráti Karibiku: V neznámych vodách, ktorý v piatom 30-minútovom časovom úseku trvania dvakrát prerušil zaradením reklamy, dňa 30. 11. 2013 prerušil program 12 kôl a dňa 7. 12. 2013 program Veľké preteky zaradením reklamy päťkrát; za možné porušenie § 36 ods. 2  ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom), ku ktorému došlo dňa 16. 11. 2013 (tri časové úseky), dňa 30. 11. 2013 (dva časové úseky) a dňa 7. 12. 2013 (dva časové úseky) tým, že odvysielal reklamné šoty v časovom rozsahu vyššom ako 12 minút;
· začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu), ku ktorému došlo dňa 30. 11. 2013 vysielaním komunikátu Akčná výhra;
· začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba FOOOR) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu), ku ktorému došlo dňa 4. 12. 2013 vysielaním komunikátu Fooormania;
· začala správne konanie voči vysielateľovi INTERACTIV.ME (programová služba RING TV) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (čestnosť a slušnosť reklamy 
a telenákupu) a § 20 ods. 4 (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo v dňoch 26. – 29. 11. 2013 vysielaním komunikátu Sexy výhra.
Všetky uznesenia prijaté dňa 11. 2. 2014 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke Rady. 

Ľuboš Kukliš

Riaditeľ Kancelárie

Rady pre vysielanie a retransmisiu
1

