
Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 19. 11. 2013 v sídle Rady 
pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 4 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba 
JOJ) za porušenie § 35 ods. 3  ZVR (počet povolených prerušení programu reklamou), ku 
ktorému došlo počas vysielania programu Rýchlo a zbesilo: Tokijská jazda v trvaní cca 143 
minút a 36 sekúnd (vrátane reklamných prerušení), ktorý prerušil zaradením reklamy päťkrát; 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 4 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba 
JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie 
súvislý záznam vysielania programu Mama, ožeň ma! zo dňa 3. 6. 2013 a súvislý záznam 
vysielania programovej služby JOJ zo dňa 15. 6. 2013 v čase od 19:55 hod do 23:05 hod; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA –SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s tým, že dňa  
3. 6. 2013 odvysielal v programe Televízne noviny príspevky Dunaj si zopakuje 2002 a Dunaj si 
zopakuje 2002 – pokračovanie, v ktorých boli divákom sprostredkované zavádzajúce informácie 
o stúpajúcej hladine Dunaja založené na klamlivom základe (test s kameňom, ktorý bol prvom 
príspevku umiestnený na inom mieste ako v druhom príspevku, pričom redaktor tvrdil, že 
nezmenil pozíciu); 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MARKÍZA –SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s tým, že dňa  
4. 4. 2013 odvysielal v programe Televízne noviny príspevok Obrovské peniaze na zlých účtoch 
a v programe Nočné Televízne noviny príspevok Obrovské peniaze (No na zlých účtoch), 
v ktorých neposkytol priestor na vyjadrenie a ani nesprostredkoval argumenty dotknutej strany 
príspevku – zástupcovi exekútorského stavu a Slovenskej komore exekútorov; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Rádio VIVA, a.s. 
(programová služba Rádio VIVA) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že 
nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 20. 5. 2013 v čase od 11:35 do 
11:50 hod a zo dňa 20. 5. 2013 v čase od 18:35 do 18:50 hod; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Rádio Prešov, s.r.o. 
(programová služba RÁDIO PREŠOV) za porušenie § 38 ods. 2 ZVR (označovanie 
sponzorovaného programu) v súvislosti s tým, že dňa 7. 5. 2013 päťkrát odvysielal program 
Megafór, pričom sponzorský odkaz sponzora programu uviedol len na začiatku programu, dňa  
7. 5. 2013 päťkrát odvysielal program Dopravný servis, pričom sponzorský odkaz sponzora 
programu uviedol len na konci programu, čím došlo k porušeniu povinnosti označiť sponzora 
programu na začiatku a na konci programu a za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie 
reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov), ku ktorému došlo 
dňa 7. 5. 2013 pred programom Megafór a po programe Dopravný servis odvysielaním 
komunikátov, ktoré naplnili definíciu reklamy, bez ich rozoznateľného a zreteľného oddelenia 
od iných častí programovej služby; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov  
a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevku 
Bezproblémová čierna stavba v programe Televízne noviny dňa 8. 7. 2013;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – JSO) 
v súvislosti s vysielaním programu Grizzly Park dňa 27. 8. 2013 v čase cca o 01:08 hod, ktorý 

 1



označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov, čím mohlo dôjsť k nesprávnemu 
uplatneniu JSO;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci 
možného porušenia § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť 
a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s tým, že dňa 30. 9. 2013 
odvysielal po programe Páli Vám to? komunikát, ktorý mohol naplniť definíciu reklamy bez 
jeho rozoznateľného a zreteľného oddelenia od iných častí programovej služby, § 35 ods. 3 ZVR 
(počet povolených prerušení programu reklamou) v súvislosti s tým, že dňa 30. 9. 2013 prerušil 
program Noviny o 17:00 v trvaní cca 53 minút a 10 sekúnd (vrátane reklamných prerušení) 
zaradením reklamy dvakrát a § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom) 
v súvislosti s tým, že dňa 30. 9. 2013 v čase od 18:00 do 19:00 hod mohlo dôjsť k odvysielaniu 
reklamných šotov v časovom rozsahu vyššom ako 12 minút;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 
3 písm. d) ZVR (povinnosť vysielať v súlade s udelenou licenciou) v súvislosti s tým, že 
v mesiacoch júl, august a september 2013 nedosiahol v rámci vysielania monotypovej 
programovej služby WAU minimálne dvojpercentný a v rámci vysielania programovej služby 
JOJ pätnásťpercentný podiel vysielania programov vo verejnom záujme; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba FOOOR) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (povinnosť zabezpečiť 
čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu), ku ktorému došlo dňa 21. 9. 2013 o cca 23:40 hod 
odvysielaním komunikátu Fooormania. 

 
 
 
Všetky uznesenia prijaté dňa 19. 11. 2013 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej 
stránke Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 

 2


