
 1 

Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 2. 7. 2013 v sídle 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby SENZI 
spoločnosti MAC TV s.r.o.; 

- udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby 
my.JOBBER.TV spoločnosti Lugera Holding, s. r. o.; 

- udelila licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Info TV 
spoločnosti TES Media, s.r.o.; 

- udelila licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby eM-TV 
spoločnosti PROGRES -TS, s.r.o.; 

- udelila licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Žilinská 
televízia FENIX spoločnosti Lotos Plus, s.r.o.; 

- udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby 3M media 
spoločnosti 3M media, s.r.o.; 

- udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby NTV 
Nesvady spoločnosti NTV Nesvady, s.r.o.; 

- udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Info kanál 
Komjatice spoločnosti Káblová televízia Komjatice s.r.o.; 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 5 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová 
služba JOJ PLUS) za porušenie § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu 
reklamou) v súvislosti s vysielaním programov Geronimo a Pasca v džungli dňa 27. 1. 
2013 a Nevyslovená pravda dňa 7. 2. 2013 a § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený 
reklamným šotom) v súvislosti s tým, že v čase od 16:00 do 17:00 hod odvysielal 
telenákupné šoty a reklamné bloky v celkovom časovom rozsahu 18 minút a 35 sekúnd, 
teda o 6 minút a 35 sekúnd dlhšom ako povolených 12 minút;  

- uložila sankciu – pokutu vo výške 4 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová 
služba JOJ) za porušenie § 19 ods. 1 písm. a) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti) 
v súvislosti s vysielaním programu Bučkovci – Slnko, seno, dedina dňa 14. 1. 2013, ktorý 
spôsobom svojho spracovania a svojím obsahom zasiahol do práva na súkromie 
účinkujúcich v programe označených ako Jánovi rodičia;  

- uložila sankciu – pokutu vo výške 3 500 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, 
spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 34 ods. 3 ZVR (zvuková 
intenzita reklamy) v súvislosti s tým, že dňa 25. 1. 2013  odvysielal v rámci programu 
Stroskotanec o cca 15:12 hod reklamný blok, ktorého priemerná hladina intenzity zvuku 
bola o 17,4 dB vyššia ako zvuková intenzita programu vysielaného pred ním; 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 3 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová 
služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na 
jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania programov Experti zo dňa 4. 2. 2013, Kuriér zo 
dňa 6. 2. 2013, Dr. Dolittle zo dňa 10. 2. 2013 a súvislý záznam vysielania zo dňa 10. 2. 
2013 v čase od 19:50 do 23:10 hod (spolu štyri záznamy); 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 3 000 eur vysielateľovi Rozhlas a televízia 
Slovenska (programová služba Dvojka) za porušenie § 20 ods. 4 ZVR (ochrana 
maloletých – JSO) v súvislosti s tým, že dňa 3. 3. 2013 o cca 16:48 hod odvysielal 
program Prípad na vidieku, ktorý nesprávne klasifikoval ako nevhodný pre vekovú 
skupinu maloletých do 7 rokov;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi C.E.N. s.r.o. 
(programová služba TA3) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s tým, dňa 
15. 12. 2012 odvysielal v programe Správy TA3 príspevok Dva roky bez elektriny,  



 2 

v ktorom boli prezentované jednostranné a neúplné informácie o prípade rodiny 
Kollárikovej, pričom stanovisko dotknutej strany nebolo v príspevku sprostredkované; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi C.E.N. s.r.o. 
(programová služba TA3) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s tým, dňa 
29. 1. 2013 o cca 18:30 hod odvysielal v programe Hlavné správy príspevok Poslanecký 
prieskum nebude, v ktorom boli prezentované jednostranné, neúplné a nezrozumiteľné 
informácie ohľadne vyjadrenia Daniela Lipšica na adresu riaditeľa žilinskej nemocnice, 
pričom stanovisko dotknutej strany nebolo v príspevku sprostredkované; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a 
komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 10. 4. 2013 
odvysielaním príspevku NA STOPE – Ďalšie týrané deti! v programe Noviny a dňa 11. 4. 
2013 príspevku VÁŽNE PODOZRENIE – Chyby v systéme ochrany detí v rámci 
programu Noviny; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová 
služba Rádio Slovensko) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR 
(objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku 
ktorému došlo dňa 7. 5. 2013 odvysielaním príspevku Tepelné hospodárstvo  
v Liptovskom Mikuláši v programe Rádiožurnál; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, s.r.o.  
(programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) 
ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, 
oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku 
ktorému došlo dňa 4. 4. 2013 odvysielaním príspevku Obrovské peniaze na zlých účtoch 
v programe Televízne noviny a príspevku Obrovské peniaze (No na zlých účtoch) 
v programe Nočné televízne noviny; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi TV LUX (programová služba TV LUX) vo 
veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. a) ZVR (povinnosť zabezpečiť všestrannosť 
informácií a názorovú pluralitu v rámci vysielanej programovej služby), ku ktorému 
došlo dňa 22. 4. 2013 vysielaním programu U Nikodéma; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Dvojka) vo veci 
možného porušenia § 31a ods. 4 písm. b) ZVR (zákaz skrytej reklamy), ku ktorému došlo 
dňa 13. 4. 2013 v rámci programu Test magazín; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom)  
v súvislosti s tým, že dňa 4. 5. 2013 v čase od 9:00 do 10:00 hod mohlo dôjsť  
k odvysielaniu reklamných a telenákupných šotov v časovom rozsahu vyššom ako 12 
minút;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, s.r.o.  
(programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR 
(ochrana maloletých - JSO) v súvislosti s tým, že dňa 28. 5. 2013 o cca 20:56 a 21:23 hod 
odvysielal upútavku na program Modré z neba, ktorú neoznačil totožným grafickým 
symbolom ako samotný program; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. e) ZVR (používanie štátneho jazyka)  
v súvislosti s tým, že dňa 27. 4. 2013 odvysielal program Ty schudni a ty priber!, ktorý 
bol odvysielaný s českým dabingom; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na 
jej vyžiadanie súvislé záznamy vysielania zo dňa 25. 4. 2013 v čase od 9:20 do 9:40 hod  
a zo dňa 25. 4. 2013 v čase od 17:50 do 22:10 hod; 



 3 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na 
jej vyžiadanie súvislé záznamy vysielania zo dňa 25. 4. 2013 v čase od 9:20 do 9:40 hod  
a zo dňa 25. 4. 2013 v čase od 17:50 do 22:10 hod; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV, s.r.o. (programová služba JOJ 
a JOJ PLUS) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že 
nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislé záznamy vysielania programov Noviny zo dňa 16. 
3., 8. a 10. 4. 2013, Panelák zo dňa 5. 4. 2013, Súdna sieň zo dňa 12. 4. 2013, Titanic 
(dve časti) zo dňa 14. 4. 2013, KRIMI zo dňa 16. 4. 2013, Geissenovci – Ťažký život 
milionárov zo dňa 20. 4. 2013, Ty schudni a ty priber! zo dňa 27. 4. 2013, Bučkovci 2 – 
Slnko, seno, dedina zo dňa 29. 4. 2013, X-men 2 zo dňa 4. 5. 2013, súvislý záznam 
vysielania programovej služby JOJ zo dňa 23. 3. 2013 v čase od 19:55 do 23:05 hod, zo 
dňa 2. 5. 2013 v čase od 08:55 do 14:05 hod a súvislý záznam vysielania programovej 
služby JOJ PLUS zo dňa 16. 4. 2013 v čase od 16:15 do 16:30 hod a zo dňa 29. 4. 2013 v 
čase od 15:35 do 15:50 hod (spolu 15 záznamov); 

- začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová 
služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 18 ods. 3 písm. c) (povinnosť zabezpečiť 
multimodálny prístup) a § 18b ods. 1 ZVR (povinnosť zreteľne označiť programy 
s multimodálnym prístupom) v súvislosti s vysielaním v januári 2013.  

 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 2. 7. 2013 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej 
stránke Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 


