
 1 

Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 23. 4. 2013 v sídle 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu 
 

- udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby GOLEM 
TV spoločnosti GOLEM TECH, s.r.o.; 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 4 000 eur vysielateľovi MARKÍZA –SLOVAKIA, 
s.r.o. (programová služba DAJTO a TV DOMA) za porušenie § 35 ods. 3 ZVR (počet 
povolených prerušení programu reklamou), ku ktorému došlo počas programov Poklad 
Aztékov dňa 2. 12. 2012, Nebezpečný vlak dňa 11. 12. 2012, Pokoj a pohoda dňa 
9. 12. 2012 a Sedem smrteľných hriechov 1. časť dňa 9. 12. 2012; 

- uložila sankciu – pokutu vo výške 3 319 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová 
služba JOJ PLUS) za porušenie § 35 ods. 3 ZVR (počet povolených prerušení programu 
reklamou), ku ktorému došlo počas programu Nebezpečný sudca dňa 17. 11. 2012;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TV LUX s.r.o. 
(programová služba TV LUX) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním 
programu U Pavla (téma: Registrované partnerstvá homosexuálov) dňa 29. 10. 2012; 

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi MAC TV s.r.o. 
(programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť  
a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie 
názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo 
odvysielaním príspevku Lekári odmietli potrat (Žena zomrela) v programe Noviny o 12  
a Noviny o 17:00 dňa 15. 11. 2012;  

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Rádio VIVA, a.s. 
(programová služba Rádio VIVA) z dôvodu, že dňa 18. 10. 2012 a 28. 1. 2013 nevyužíval 
frekvenciu 90,0 MHz Medzilaborce, dňa 17. 10. 2012 a 23. 1. 2013 frekvenciu 92,8 MHz 
Ružomberok, dňa 22. 10. 2012 a 22. 1. 2013 frekvenciu 92,9 MHz Prievidza a dňa 23. 10. 
2012 a 25. 1. 2013 frekvenciu 96,1 MHz Nitra na účely, na ktoré mu boli pridelené; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi SPINOZA, s.r.o. (programová služba HIT 
FM) vo veci možného nevyužívania frekvencií 90,8 MHz Žilina, 107,2 MHz Martin, 97,4 
MHz Topoľčany, 96,4 MHz Partizánske a 91,8 MHz Trenčín na účely, na ktoré boli 
pridelené;  

- začala dve správne konania voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) 
vo veci možného porušenia § 19 ods. 2 ZVR (upútavka na program nesmie obsahovať 
výňatky z diel zobrazujúce scény násilia) v súvislosti s vysielaním upútavky na program 
22 výstrelov dňa 17. 2. 2013 o cca 8:07, 9:07 a 10:07 hod a vo veci možného porušenia  
§ 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých - JSO) v súvislosti s vysielaním upútavky na 
programy Fantastické torty a Kde bolo, tam bolo a oznámenia o vlastnom programe vo 
forme textových informácií dňa 17. 2. 2013 o cca 8:29 a 9:59 hod;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA –SLOVAKIA, s.r.o. (programová 
služba DAJTO) vo veci možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR (povinnosť 
zabezpečiť čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu)  a § 32 ods. 4 písm. b) ZVR 
(povinnosť zabezpečiť, aby reklama a telenákup nepoškodzovali záujmy spotrebiteľov 
a nezneužívali ich dôveru) v súvislosti s vysielaním komunikátov Sexy výhra dňa 11. a 
20. 1. 2013;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo 
veci možného porušenia § 19 ods. 1 písm. a) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti) 
v súvislosti s vysielaním programu Bučkovci – Slnko, seno, dedina dňa 14. 1. 2013;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) vo veci 



 2 

možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských 
a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií 
spravodajského charakteru) v súvislosti s vysielaním príspevku Bakiho Sadikiho vydajú 
na Slovensko v programe Správy RTVS  dňa 21. 12. 2012;  

- začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ 
a JOJ PLUS) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti  
s nedodaním súvislých záznamov z vysielania programov Bučkovci – Slnko, seno, dedina 
zo dňa 14. 1. 2013,  Ambiciózna blondínka zo dňa 17. 2. 2013, Experti zo dňa 
18. 2. 2013, Tučné babenky zo dňa 19. 2. 2013, Da Vinci zo dňa 20. 2. 2013 a ďalších  
29 súvislých záznamov z rôznych časov vysielania programovej služby JOJ PLUS z dní 
29. – 31. 1., 1. 2., 3. – 8. 2. a 10. – 15. 2. 2013. 

 
 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 23. 4. 2013 budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej 
stránke Rady.  
 
 
 
Ľuboš Kukliš 
Riaditeľ Kancelárie 
Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
 
 
 


